SÅNN JOBBER VI I IDÉ

HVEM ER
IDÉ HOUSE OF BRANDS?
IDÉ House of Brands er Nordens største leverandør av produktmedia. Historien vår strekker seg helt tilbake til 1987, som gjør at vi snart har vært 40 år i bransjen. Vi er 200 ansatte fordelt på 17 kontorer i Norden, og våre produktmediaspesialister vet hvordan merkevaren din kan bygges strategisk gjennom produktmedia!
Visjonen vår omhandler å skape relasjoner gjennom produktmedia, samtidig som vi arbeider i tråd med våre mål for bærekraft.

[pro·dukt-me´dia] substantiv
Produkter som er
spesialtilpasset med logo,
farge og utforming, skapt for å kommunisere ditt budskap.
HVA ER
PRODUKTMEDIA?
Produktmedia er vårt ord for det du kjenner som profilartikler, giveaways og merch. Vi kaller det produktmedia fordi denne markedskanalen bygger din merkevare, synliggjør deg i markedet og bygger langvarige relasjoner. Produktmedia er mer enn bare profilklær og reklameartikler – det er en strategisk kommunikasjonskanal som
kobler merkevaren din til mennesker på en håndgripelig og meningsfull måte.
HVA GJØR OSS TIL EN
TOTALLEVERANDØR?
Vi har valgt å ha nøkkelkompetanse in-house for å sikre kvalitet og kontroll gjennom hele prosessen. Som en totalleverandør av produktmedia støtter vi deg fra idé og design til konseptutvikling, produksjon, lagerhold og logistikk. Vi kaller oss en totalleverandør fordi vi kan levere alt innen profilering, og er din samarbeidspartner gjennom hele prosessen fra idé til leveranse av ferdig produkt.


VÅRT RAMMEVERK
- SÅNN JOBBER VI
Hos oss står struktur og samarbeid i fokus. Vi har utviklet et solid rammeverk som sikrer kvalitet i alle ledd, fra idé og planlegging til gjennomføring og oppfølging. Vårt mål er å skape sømløse prosesser som gir de beste resultatene for våre kunder.
Våre dedikerte SALGSTEAM følger prosjektene dine fra A-Å for å sikre kvalitet. Hele teamet kjenner deg og din merkevare, og vi har alltid noen på plass for å bistå deg.
STØTTETEAMENE våre jobber for å bistå salgsteamene med å yte best mulig service og levere best mulig for å gi alle våre kunder kvalitet i produkt og kundeservice.
BÆREKRAFTSTEAMET sørger for at IDÉ til enhver tid jobber mot en best mulig bærekraftig forretningspraksis.
WEBTEAMET er dedikert til å sikre at din nettbutikk har en god ordreflyt og at alle kunder får en enkel og behagelig handleopplevelse.
HVORDAN JOBBER VI MED
BÆREKRAFT?
Sammen med deg som kunde skaper vi ansvarlig produktmedia med mindre avtrykk. Vi integrerer ESG-prinsipper i alt vi gjør, med en kontinuerlig innsats for å redusere vår miljøpåvirkning, styrke vårt sosiale ansvar og sikre ansvarlig styring. Vi anerkjenner at ESG er et område i stadig utvikling, og vi er alltid åpne for å lære mer om hvordan våre partnere og kunder tilnærmer seg disse viktige spørsmålene. Vi verdsetter dialog om hvordan vi kan samarbeide for å bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Essensen i vårt bærekraftsarbeid består av produkt- og leverandørkjødetransparens, klimafotavtrykk og partnerlojalitet. Vårt bærekraftsteam sørger for at IDÉ til enhver tid jobber mot en best mulig bærekraftig forretningspraksis.


HVORDAN JOBBER VI MED
VÅRE ANSATTE?
Våre 200 dyktige ansatte er vår største styrke, og vi legger stor vekt på kontinuerlig intern merkevarebygging og employer branding. For oss betyr alt fra å sikre at medarbeiderne har de riktige arbeidsverktøyene for en effektiv og smidig arbeidsdag, til å tilby kompetanseheving to ganger i året gjennom produktseminarer. Her samles alle ansatte sammen med våre partnere for produktopplæring og sosialt samvær, som gir en motivasjonsboost og ny kunnskap for å bedre hjelpe kunder å bygge merkevare med produktmedia.
Vi mener at arbeidet med å bygge en sterk merkevare starter internt i bedriften med våre egne ansatte. Derfor har definert en egen ansattreise som viser hvordan bedriften kan støtte opp under intern merkevarebygging gjennom hele medarbeiderreisen. Vårt mål med employer branding er å utvikle ansatte som tror på det vi gjør, jobber i tråd med vår visjon og mål, og trives som produktmediaspesialister i IDÉ! Derfor bygger internkommunikasjonen i IDÉ House of Brands på de fem verdiene, som tilsammen gir oss KRAFT.
KREATIV - RAUS - ANSVARLIG - FLEKSIBEL - TILLIT
HVORDAN JOBBER VI MED
EGEN MERCH?
Når vi skal designe og lage vår egen produktmedia, er det tre ting vi synes er viktige: bruksverdi, kvalitet og design. Grunnen til dette er enkel - vi er bevisste på hva vi lager med vår logo for å sikre at våre ansatte og kunder ser nytteverdi i produktet, at det er av god kvalitet og har et appellerende design. Dette sikrer at produktene våre tas vare på og lever lengre, som gir bedre eksponering av merkevaren vår. Denne tankegangen henger sammen med ESG-arbeidet vårt, som vi har i bakhodet i alle prosesser.
Vi synes produktmedia er gøy!

SE VÅRE
REFERANSER
Etter 38 år i bransjen har vi mange suksesshistorier å dele! IDÉ House of Brands leverer produktmedia til både små, mellomstore og store bedrifter i alle bransjer i Norden. Vi er stolte over det gode samarbeidet vi har med våre kunder, og har et utvalg referanser som du kan se på nettsiden vår. Her finner du kundereiser som viser alt fra Forsvarets uniformer og Rosa sløyfe, til Cirkle K-Koppen og Bjørnis produkter.