VI ELSKER PRODUKTMEDIA OG HER ER HVORFOR!

Visste du at en caps med logo kan ha større visningseffekt enn en tradisjonell reklamekanal? Produkter er bare produkter før de dekoreres med et budskap, først da kan vi kalle det produktmedia.

De siste årene har produktmedia som reklamekanal tatt mer og mer plass i markedet. faktisk viser det seg at dette er en av de billigste formene for markedsføring, ifølge Global Advertising Specialty Impressions study 2019. En caps har en visningsfrekvens på 3000. Det vil si at at hvis capsen kostet 30 kroner med logo, så vil kontaktkostnaden være 0,01 kroner. Dette er tall få reklamekanaler kan konkurrere med.


Undersøkelsen viser også at respondenter under 55 år foretrekker produktmedia over alle andre former for reklame. En undersøkelse gjort av Svensk bransjeforening for profil- og reklameprodukter viser at 88 prosent husker hvem som har gitt dem et reklameprodukt etter 12 måneder. Samme undersøkelse viser at 32 prosent bruker et reklameprodukt hver dag, og at 60 prosent bruker ett hver uke eller oftere. I samme undersøkelse fra 2019 svarer 30 prosent at de er positive til produktmedia. Til sammenligning er det kun kinoreklame som scorer høyere enn produktmedia, med sine 32 prosent.

88% HUSKER HVEM 

AVSENDER ER 

ETTER 12 MÅNEDER

VELG RIKTIG TYPE PRODUKTMEDIA

Mange forbinder fortsatt produktmedia og profilprodukter med penner og t-skjorter med logo, men mediet er så mye mer enn bare det. Velger du riktig produkt til riktig budskap, vil merkevaren bli mer synlig. Sørger du i tillegg for at produktet har bruksverdi hos mottakeren, øker det også sjansen for at merkevaren din vil bli husket i lang tid. 

PRODUKTMEDIA

 [pro·­dukt-me´dia] substantiv
Produkter som er spesialtilpasset med logo, farge og utforming, skapt for å kommunisere ditt budskap.