ROSA SLØYFE AKSJONEN
I tradisjon tro farger vi oktober ROSA og slår et slag for Rosa sløyfe-aksjonen. I Norge står Brystkreftforeningen og Kreftforeningen sammen om aksjonen som også er en internasjonal folkebevegelse. Aksjonen Vis omtanke - bær en rosa sløyfe i oktober! har blitt arrangert i Norge siden 1999 og feiret i 2023 hele 25 år! Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.
Forskningsmidlene fra Rosa sløyfe-aksjonen går til livsviktig forskning på brystkreft slik at flere kan overleve og at flere får best mulig livskvalitet etter brystkreft-behandling. Etter hver aksjon lyses det ut forskningsmidler til brystkreftforskning. De siste årene har midlene fra aksjonen støttet 3-6 forskningsprosjekter hvert år. (kilde: rosasloyfe.no)
IDÉ House of Brands er stolte over å ha levert produkter til Rosa sløyfe i flere år på rad. Noen av produktene er gjengangere som, refleks, kulepenn, Post-it blokk. Andre produkter er helt nye av året, og sortimentet skiftes også ut for å passe årets tema.
Alle produktene finner du i nettbutikken til Rosa sløyfe.
VIS OMTANKE -
FARG NORGE ROSA I OKTOBER!
Årets Rosa Sløyfe er lansert
Årets Rosa sløyfe er lansert og med seg på laget har de fått Cathrine Børter, kvinnen bak supersuksessen Pearl Octopuss.y.
Pearl Octopuss.y er kjent langt utover norges grenser og du kan se smykkene hennes på røde løpere i hele verden.
Cathrine sier selv til Rosa sløyfe aksjonen at hun setter stor pris på å få kombinere eget design med en så viktig sak. Hun forteller videre at hun gleder seg til å se vesker, dressjakker og kjoler over hele landet glitre samtidig som hun bidrar til at flere får bedre livskvalitet og at flere faktisk overlever denne sykdommen.
Kilde: rosasloyfe.no
"Jeg håper mammaen min vil bære sløyfen. Hun har hatt brystkreft, og heldigvis gikk det bra. Denne sløyfen er en hyllest til alle dem som er berørt av sykdommen."
Cathrine Børter.