Synlig med banner, rollups og giveaways
Skal du på en messe eller et arrangement og ønsker å skille deg ut fra konkurrentene?
Det har aldri vært viktigere å tydeliggjøre hvem du er og hvordan du best skaper merverdi for kundene dine. Klarer du å formidle dette med relevant kommunikasjon på riktig produkt, blir du både synlig for kundene, samtidig som bedriften bygger egen merkevare.
Skal du delta på en messe eller et arrangement, er det spesielt viktig med god synlighet. Sørg for å være synlig med et tydelig budskap i alt du kommuniseres. Enten det er i rollups, bannere, gjennom klær, ulike merch eller giveaways.
Produktene og profileringsartiklene som brukes til messer og arrangementer er også effektfulle virkemidler ved senere anledning. Enten det er på kick off, på kontoret, på firmatur eller andre eventer med de ansatte. Produktene bygger stolthet og er med på å skape en fellesskapsfølelse blant de ansatte.
7 TIPS TIL EN VELLYKKET MESSE



-
Start planleggingen tidlig
For å lykkes med din messedeltakelse er det viktig at du starter planleggingen tidlig. Hvor stor standplass trenger du, hvem deltar på messen, hvem av dine konkurrenter kommer til å være der, hva trenger du av messeutstyr og displayprodukter? -
Sett deg klare mål
Hva ønsker du å oppnå ved å være tilstede på messen? Enten om det er å få nye kunder til bedriften eller skape blest om et nytt produkt, så er det viktig med klare og konkrete mål for best resultat. -
Bestem deg for standens utførelses
Hvordan skal standen din se ut og hvor mange kvadratmeter har du til rådighet? Design, størrelse og utforming kan enkelt tilpasses konkrete mål. Det er også viktig at standens utførelse gjenspeiler din bedrifts profil og merkevare, både med tanke på fargevalg og tekst. -
Giveaways
Å gi vekk en giveaway eller flere giveaways gjør at dine besøkende går derfra med et godt inntrykk. Faktisk husker hele 88 % hvem som ga dem et profilprodukt etter 12 måneder. Det er også verdt å nevne at rundt 40 % av giveaways fører til økte businessmuligheter. Se hele vårt store sortiment her. -
Markedsfør deg selv i forkant
Fortell dine kunder og samarbeidspartnere hvor de kan finne deg. Hvorfor skal de komme innom din stand i et hav av andre utstillere? Hva gjør din stand unik, og hva du kan tilby de besøkende? Bruk nyhetsbrev, sosiale medier og web til din fordel. Skal du tilby rabatt til alle som besøker deg, har du et helt nytt produkt ingen andre har sett før eller en flott giveaway? -
Forberedelse
Å være forberedt gir trygget som igjen fører til tillitt. Hvem skal representere firmaet på messen? Bruk tid sammen og øv på presentasjonsteknikker. Vær sikker på at dere kan svare på de viktige spørsmålene. -
Oppfølging
Følg opp alle du har snakket med på messen. Har du skrevet ned hvem du har pratet med og hva dere har pratet om under messen, gjør dette jobben med å følge opp lettere. Vær aktiv og imøtekommende, vis at du husker hvem de er, hva de var interessert i og gi de et konkret tilbud.