BRANNBAMSEN BJØRNIS

Brannbamsen Bjørnis gir barn omsorg og trygghet ved brann og ulykker, og har gode råd om sikkerhet til alle. Han er brannvesenet nasjonalt sin egen positive ambassadør og kommunikasjonsplattform med tiltak rettet mot barn, foreldre og besteforeldre.

Varemerket eies av Stiftelsen Brannbamsen Bjørnis, og drives i tett samarbeid med over 160 brannvesen rundt om i Norge. Trøstebamsen finnes på brannbiler i hele landet og har etablert seg godt som et sterkt verktøy for utrykningsmannskap i møte med barn og familier i akutte situasjoner. Trøstebamsen er en inngangsport til fokusskifte når det blinker blålys og inntrykkene blir store for en liten kropp, og en snarvei til alliansebygging og traume-forebyggende samtaler på barnas premisser.

Siden ideen om trøstebamsen i brannbilene oppsto i 2012, har maskoten Brannbamsen Bjørnis utviklet seg til å bli en figur alle barn og mange foreldre kjenner gjennom barnehageopplæring, musikk, show, barnebøker og Barne-TV.

Målrettet arbeid på alle disse arenaene er med på å påvirke til å ta trygge valg og gir forebyggende kunnskap fra tidlig alder ved læring gjennom lek.

Bjørnis har økt brannsikkerheten i norske hjem
En forskningsrapport gjennomført av Fire Research & Innovation Centre (FRIC) bekrefter Bjørniseffekten som vi tror så sterkt på. Ni av ti barnefamilier har lært noe nytt om brannsikkerheten hjemme av Brannbamsen Bjørnis, og har gjort tiltak for et tryggere hjem.

Samarbeidet med IDÈ
Brannbamsen Bjørnis utvikler bærekraftige og attraktive produkter som knytter bånd og øker interessen for Bjørnis sitt brannforebyggende budskap. I tillegg til maskoter og trøstebamser, leverer IDÈ produkter og merch til Bjørnis sin nettbutikk.

 

Trøstebamsen Bjørnis

Brannbamsen Bjørnis gir barn omsorg og trygghet ved brann og ulykker, og har gode råd om sikkerhet til alle.

Bjørnis bamse
Barn med Bjørnis bamse
Barn med Bjørnis luer
Bjørnis på scenen
Liten Bjørnis kosebamse
Bjørnis på TV innspilling
Bjørnis bamse
Brannbamsen Bjørnis maskot