Tips til messen

Hvordan gjennomføre en vellykket messe

Hva skal til for at potensielle kunder og samarbeidspartnere stopper på din stand når du er ute på messer, og hvordan skille seg ut i mengden?
Vi har både produktene og kompetansen for at du skal oppnå de beste resultatene på messen!


Det er mye å huske på når du skal på messe. Ikke bare skal du være synlig for dine potensielle kunder, men du skal også vise frem hvem du representerer på en best mulig måte. Dette kan du enkelt gjøre gjennom bruk av ulike messeprodukter. 

I jungelen av messeutstyr har vi kompetansen slik at du finner de produktene som passer deg og ditt firma. Vi har noen av de beste partnerne på messe- og displayprodukter, slik at du alltid kan velge fra øverste hylle. 

For en gjennomført look og tydelig profilering, har vi også et enormt utvalg tekstiler som passer perfekt som uniform på messen. Ønsker du for eksempel konfeksjonsklær i dine farger med din logo på? Vi skreddersyr dresser og blazere for deg. Eller hva med en sporty og profesjonel t-skjorte med ditt slagord på ryggen? Det er kun kreativiteten som setter stopper.

En god huskeliste

  1. Start planleggingen tidlig
    For å lykkes med din messedeltakelse er det viktig at du starter planleggingen tidlig. Hvor stor standplass trenger du, hvem deltar på messen, hvem av dine konkurrenter kommer til å være der, hva trenger du av messeutstyr og displayprodukter? Jo tidligere du starter, jo bedre grunnlag har du for at din messedeltakelse blir suksessfull. 
     
  2. Sett deg klare mål
    Hva ønsker du å oppnå ved å være tilstede på messen? Uansett om det er å få nye kunder til bedriften eller skape blest om et nytt produkt, så er det viktig med klare og konkrete mål for best resultat. Dette vil også hjelpe deg med neste punkt på huskelisten.
     
  3. Bestem deg for standens utførelses
    Når du har satt deg mål for messen, er neste punkt å finne ut av hvordan din stand skal se ut og hvilken størrelse den skal ha. Design, størrelse og utforming kan enkelt tilpasses deg og dine konkrete mål. Det er også viktig at standens utførelse gjenspeiler din bedrifts profil, både med tanke på fargevalg og tekst. Se noen av våre messeprodukter her. 
     
  4. Giveaways
    Å gi vekk en giveaway på messen gjør at dine besøkende går derfra med et godt inntrykk av deg og din bedrift, og sjansen for at de husker deg er stor. Faktisk så husker hele 88 % hvem som ga dem et profilprodukt etter 12 måneder. Og hvis ikke det var nok til å få deg til å velge et profilprodukt som en overraskelse til potensielle kunder, så er det også verdt å nevne at rundt 40 % av giveaways fører til økte businessmuligheter. Se hele vårt store sortiment her.
     
  5. Markedsfør deg selv
    Fortell dine kunder og samarbeidspartnere at du skal delta på messen, og beskriv hvor de kan finne deg. Hvorfor skal de komme innom din stand i et hav av andre utstillere? Trekk frem hva som gjør din stand unik, og hva du kan tilby besøkende. Bruk nyhetsbrev, sosiale medier og web til din fordel. Skal du tilby rabatt til alle som besøker deg, har du et helt nytt produkt ingen andre har sett før eller en flott giveaway? Fortell eksisterende og potensielle kunder nettopp dette for å lokke dem til din stand. 
     
  6. Forberedelse
    For å sikre at alt går etter planen under messen er det viktig å bruke god tid på forberedelsene. Hvilke ansatte skal representere firmaet på messen? Bruk tid sammen og øv på presentasjonsteknikker og hva budskapet deres er. Øv på å snakke med kunder, og vær sikker på at du kan svare på de viktige spørsmålene. Hvis du har mulighet er det lurt å sette opp hele standen på forhånd og øv i de virkelige kulissene. 
     
  7. Oppfølging
    Husk oppfølging av de du har snakket med på messen i ettertid! Har du skrevet ned hvem du har pratet med og hva dere har pratet om under messen, gjør dette jobben med å følge opp lettere. Vær aktiv og imøtekommende, uten at du er for på. Vis at du husker hvem de er, hva de var interessert i og gi de et konkret tilbud - enten om en oppfølgingssamtale på deres kontor eller kanskje du allerede har et tilbud til en som var på utkikk etter noe spesifikt? 

 

Vi ønsker dere lykke til på messen, og bistår med glede med hele prosessen for å sikre at du får et suksessfult besøk på årets messer. Ta kontakt med oss her, eller ring på +47 64 90 51 60.