Circle K - Koppen


Årlig fyller nordmenn koppen sin over 20 millioner ganger på Circle K. Det er med stolthet IDÉ House of Brands har vært med på denne reisen, siden 2003.

Den aller første koppen Statoil lagde, i samarbeid med IDÉ, var ment som en gave til gullkundene. Året etter ble den lansert som «Frokostklubb-koppen». Gjennom en 5 års periode kom det en ny kopp hvert år, i samarbeid med forskjellige partnere.

Fra 2009-2013 kom IDÉ igjen på banen, da Statoil ønsket å løfte "koppen" konseptet til et nytt nivå. Et tett samarbeid melom IDÉ og Statoil resulterte i flere forskjellige, ulike «limited editions». Kopper med flammedesign, trafikkskilt, trykk med bilbelte, samt en kopp for ham og henne, med matchende tatoveringer. Noen av variantene ble såpass populære at de ble ansett som samleobjekter.
I 2014 ønsket Statoil å prøve en annen samarbeidspartner, uten stor suksess. Dessverre ble ikke kundene overbeviste.
Men, “Koppen” overlevde, og med reklamasjonsordninger og produktforbedringer gikk verden og veien videre.

Da 2019 koppen skulle produseres inngikk vi på nytt et samarbeid. Denne gangen med nytt design og ny funksjonalitet.
Cirkle K tok ingen sjanser, de ønsket kvalitet. Etter 35 år i bransjen har IDÉ verdifulle erfaringer med termokopper, fabrikker og merkevarer. Valget av partner falt på Aladdin, kjent for sin merkevare i mer enn 100 år.
Vår prosjektleder, følger opp fabrikken og Cirkle K. Med Senior Kategorisjef for mat og drikke i Cirkle K utvikles det sommervarianter, «limited editions» og premiumvarianter. Jevnlig dialog mellom alle parter, fra Cirkle K til fabrikken, gir oss en trygg og kontrollert prosess.

Vi gleder oss til å følge «Koppen» videre!

 

Dame som viser frem Cirkle K koppen til kamera

“Det er særdeles viktig for Circle K å ha en samarbeidspartner som har forståelse for hvor viktig Koppen er for kundene våre og for oss som selskap. Koppen og fakkeavtalen til Circle K Norge er svært populær og høyt verdsatt. Derfor er fallhøyden stor dersom vi ikke respekterer kundens ønsker og behov.
Dette har IDÉ House of Brands vist i praksis at de skjønner og har kontroll på, - samtidig som de er med og spiller en aktiv rolle i å utvikle konseptet rundt Koppen videre for også å møte morgendagens kunder”
.

Jeanette Amara, Senior Kategoriansvarlig,
Circle K Norge

Circle K koppen

Cirkle K koppen - Elsket, hatet og utskjelt i over 15 år!