IDRETTSFORBUNDET INNGÅR SAMARBEID MED IDÉ HOUSE OF BRANDS!

Publisert 01.11.2023 
Av: IDÉ House of Brands
Lesetid: 2 min.

Norges idrettsforbund (NIF) har inngått et langsiktig samarbeid med IDÉ House of Brands (IHB) ut 2028.

Avtalen bygger videre på den tidligere inngåtte samarbeidsavtalen som NIF har med New Wave Norway AS (New Wave). Avtalen skal sikre leveranse av antrekk og produkter til NIF/Olympiatoppen til de norske OL- og Paralympics-troppene i 2024, 2026 og 2028. Videre skal New Wave i fellesskap med NIF utvikle en OL-kolleksjon og aktuelle merchandise-produkter for kommersielt salg.

For å lykkes med dette arbeidet har NIF og New Wave inngått et samarbeid med IHB som skal forestå salg og markedsføring av OL-kolleksjonen og merchandise-produkter til eksisterende og nye bedriftskunder.

– NIF og New Wave ser frem til et godt og langsiktig samarbeid med IHB. IHB har lang og solid erfaring fra blant annet salg av profileringstøy og profileringsartikler. Vi tror dette laget samlet gir en god salgskraft for kommersielt salg av OL/PL-kolleksjonen med tilhørende merchandise-produkter sier leder for kommersiell forretningsutvikling i NIF, Rune Midthaug.

Om Norges Idrettsforbund

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) er det øverste organ i Norges største folkebevegelse, med rundt 1,9 millioner medlemskap fordelt på ca. 9500 idrettslag. NIFs visjon er «idrettsglede for alle».

NIF har 55 særforbund og 11 idrettskretser. Hovedkontoret er på Idrettens hus på Ullevaal stadion.

Olympiatoppen er en avdeling i NIF, og er gitt det operative ansvar og nødvendig myndighet til å utvikle norsk toppidrett, og har således et helhetlig ansvar for resultatene i norsk toppidrett.