8 anledninger hvor produktmedia forsterker ditt budskap
Produktmedia som en enkeltstående markedskanal har mange fordeler, 88% husker hvem avsenderen av et profilprodukt er etter 12 mnd og hele 60% bruker et profilprodukt hver uke eller oftere. Produktmedia forsterker ditt budskap og løfter dine andre markedskanaler.

VÆR UTE I GOD TID - 8 ANLEDNINGER HVOR PRODUKTMEDIA VIL FORSTERKE DITT BUDSKAP
1. Nytt år, nye muligheter – få en god start på året
- En Startpakke til de ansatte med notatbok, drikkeflaske, kalender og energibar
- Bruker dere messer som en kanal mot kunder og partnere? Ha giveaways klare til messen
- Har dere noen kunde-events planlagt første kvartal?
- Kick off – skal dere samle de ansatte for en PANG-start på året?
- Ny bekledning til ansatte - skap en fellesskapsfølelse for alle avdelinger fra salg til produksjon
2. Påske – send de ansatte på ferie med litt å kose seg med
- Påskeegg til ansatte
- Kanskje en påskeoppmerksomhet til kundene? Her er det flere muligheter, overøs kundene med et STORT påskeegg i resepsjonen
- Fyll på med litt søtsaker til kontoret og til bruk på arrangementer
3. Ta vare på de ansatte i hverdagen
- Begeistre og motivere med premiering for måloppnåelse
- Oppmuntre de ansatte til å ta pauser – pauserom eller spillrom
- Oppmuntre og legge forholdene til rette for trim, trening og bedriftsidrett - lag egen treningskolleksjon med eget design.
4. Engasjer deg
- Er du eller ønsker du å være en synlig aktør lokalt eller nasjonalt? Gaver og giveaways blir alltid satt pris på og enkelte produkter gir svært og god synlighet
- 17. mai – vis engasjement ved å bidra med premier til 17. mai lekene på den lokale skolen.
- Sørg for at du har fine, hele flagg i flaggstengene
- Skilt og annen bedriftsprofilering utendørs bør alltid være godt synlig, intakt og oppdatert
5. Jubileer og anledninger er det i alle bedrifter, vis at dere setter pris på de store dagene i de ansattes liv. Vi forenkler prosessen for deg og tilbyr spesialtilpassede gaveprogram
- Bursdager/runde tall
- Ansatte som gifter seg
- Familieforøkelse
- Tjenestetid
- Gaver til foredragsholdere/besøkende
6. Sommer – Endelig! Send de ansatte på sommerlading med en god følelse.
- Vis de ansatte at de fortjener et avbrekk. Gi en morsommere sommergave, slipp deg løs, profilbransjen kan tilby de underligste produkter!
- Skal dere ha sommeravslutning på kontoret. Kanskje med Hawaii-tema, evt. noe litt roligere? Uansett, helheten kan vi hjelpe deg med.
7. Vær i forkant, planlegg høsten før ferien
- Messer – Roll up, messevegg, messedisk, giveaways. Har du alt på plass?
- Produktopplæring – interne samlinger hvor dere bygger de ansatte opp.
- Synlighetsprodukter, reflekser, den store refleksdagen
- Skolestart – en god anledning for næringslivet til å være representert og synlig ved høyskoler og blant studenter
8. Julen kommer i år som alle tidligere år – vær tidlig ute, få unike gaver til gode priser
- En julegave er så mye mer enn en gave, vis den ansatte at du setter pris på jobben de gjør.
- Kundene fortjener en oppmerksomhet i disse dager, uten de er det vanskelig å overleve.
- Om dere har julebord, julelunsj eller en mindre markering av året som har gått så er det en påskjønnelse de ansatte setter stor pris på. Hva med å gjøre det ekstra spesielt i år, inviter julenissen med sekken full av gaver?
- En hyggelig adventstid – mange bransjer har en travel adventstid og kan bruke julekalender som en motivasjonstimulator.