EMPLOYER BRANDING. KOMMUNISER DINE VERDIER MED PRODUKTMEDIA.

Employer branding handler både om hvordan din arbeidsplass oppfattes av nåværende ansatte og om hvordan du skal tiltrekke deg ny verdifull kompetanse. Bedrifter med et positivt employer brand har ofte en mer motivert, engasjert og loyal gjeng med ansatte og dette er et stort konkurransefortrinn. Det handler om å få de ansatte med på laget, de må kjenne bedriften din, verdiene, målene, kulturen og ikke minst produktet dere selger. På den måten vil de stolt fremsnakke arbeidsplassen sin både i jobb- og sosiale sammenhenger. Alt starter med god kommunikasjon.

Det finnes mange måter å kommunisere med de ansatte på, typisk gjør vi det fra en scene på kick off, gjennom intranettet, i medarbeidersamtaler eller en kjapp mail til alle ansatte.  

Men har du noen gang tenkt på at julegaven du gir til dine ansatte er en måte å kommunisere på? At klærne de ansatte skal ha på seg på messen er en måte å kommunisere på, eller hvordan dere innreder kontoret?  

Dette er kanaler mange glemmer at de har muligheten til å bygge sitt employer brand gjennom, påvirke de ansatte positivtog etablere langvarige forhold. 

Julegaver, sommergaver, påskeegget eller jubileumsgaven skal si noe mer enn bare takk for innsatsen. Ved å velge den riktige gaven som kommuniserer bedriftens verdier og ønsker for fremtiden sitter den ansatte igjen med en større følelse av takknemlighet, samhørighet og motivasjon mens du sitter igjen med et styrket employer brand.  

Produktmedia er en av de få håndfaste markedsføringskanalene, noe fysisk som kan hjelpe deg å kommunisere ditt budskap, om det er til medlemmer, elever eller de ansatte. Det kommuniserer ikke bare akkurat nå, men langt inn i fremtiden. 

ET GODT ARBEIDSMILJØ HANDLER OM GOD KOMMUNIKASJON MELLOM ARBEIDSTAKER OG ARBEIDSGIVER

GOD MERKEVAREBYGGING BEGYNNER INNENFRA. DE ANSATTE MÅ KJENNE VERDIENE TIL BEDRIFTEN, OG HA KUNNSKAP OM DET DE SKAL SELGE. 

DINE ANSATTE ER DINE BESTE AMBASSADØRER

Se deg rundt på kontoret, gjenspeiler det hvem bedriften er?

Får de ansatte følelsen av å leve i merkevaren sin når de er på kontoret?  

Millenials og Generasjon Z utgjør den største delen av arbeidsstyrken i 2022 og disse generasjonen har forventninger til arbeidsplassen som foreldrene deres ikke hadde. Undersøkelse fra PGi sier at 70% av Milleniums generasjonen ønsker at kollegaene skal fungere som en sekundær familie. Det forteller oss at arbeidsmiljø er noe av det viktigste vi jobber med i en bedrift.  

Hvordan bruke Produktmedia til å bygge ditt employer brand

- Velg et produkt som gjenspeiler bedriftens verdier  

- Produktmedia har lang levetid, lag et kult design som gjør at de ansattefaktisk bruker det 

 - Velg et produkt som har nytteverdi

TRENING OG HELSE