PRODUKTMEDIA - ET VIKTIG ELEMENT I MARKEDSMIKSEN

 

 

IDÉ House of Brands er Nordens ledende leverandør av
produktmedia. Produkter skal kommunisere og fortelle
en historie, og for oss er det viktig at din historie blir
fortalt på rett måte til din målgruppe.

De siste årene har produktmedia som markedskanal tatt
større andel av markedet. I tillegg er rett bruk av
produktmedia en av de rimeligste formene for markedsføring,
ifølge Global Advertising Specialty Impressions study fra 2019.
Dette er på grunn av at kontaktkostnaden per visning er lav,
sammenlignet med for eksempel en betalt annonse på internett.

Produktmedia omtales også som profilartikler, strøartikler,
giveaways og merch. Denne markedskanalen synliggjør deg i
markedet og bygger både merkevare og relasjoner.
Det unike med å kommunisere gjennom produktmedia
er at budskapet har lengre levetid enn andre tradisjonelle
markedskanaler. Å velge produkter som målgruppen
faktisk bruker er også mer miljøvennlig,
noe som er enda viktigere enn noen gang.




 

PRODUKTMEDIA

 [pro·­dukt-me´dia] substantiv
 Produkter som er spesialtilpasset med logo,
farge og utforming, skapt for å kommunisere ditt budskap.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FINN RETT PRODUKTMEDIA HER

PRODUKTMEDIA BYGGER DIN MERKEVARE, SYNLIGGJØR DEG I MARKEDET OG BYGGER LANGVARIGE RELASJONER

Hvordan lykkes med produktmedia? Les tips fra vår nordiske markedssjef her!

 

Hvordan kan et produkt med din firmalogo både bygge merkevare, synliggjøre deg blant konkurrenter og samtidig bygge relasjoner?

Ved strategisk valg av produkt og design kan produktmedia gi mottakeren en oppfatning av hvem du er og hva dine verdier er. En positiv oppfatning av produktet gir positiv merkeassosiasjon, og er med på å styrke ditt brand. Husk at et produkt er fysisk bekreftende og er god markedsføring av merkevaren din.

Undersøkelser viser at 50% bruker et profilprodukt hver eneste dag, noe som gjør at din merkevare kan eksponeres for mange mottakere. Å velge produktmedia som mottakerne bruker og tar vare på, øker synligheten.

Produktmedia hjelper deg også med å bygge relasjoner, både internt i bedriften og eksternt til kunder, anastte og samarbeidspartnere. Produktmedia overrekkes personlig og settes pris på av mottakeren - hele 85% husker personen de mottok en gave av 12 måneder senere.

7UP produkter
7UP produkter
7UP produkter
7UP produkter

Den teknologiske utviklingen raser fremover like raskt som endringer skjer i verden. Det har aldri vært viktigere å henge med i tiden, og særlig økonomi og miljø er viktige faktorer i valg av markedskanaler, produkter og materialer. I dag finnes det et hav av betalte og ubetalte kanaler å velge mellom, og stadig nye sosiale medier dukker opp. Hvordan skal du best mulig holde deg relevant og velge riktige kanaler for din merkevare? Vårt svar er å fokusere på de mest konstandseffektive kanalene hvor du treffer din målgruppe.

Produktmedia er en av de mest konstandseffektive kanalene, og kan knytte markedskanalene dine sammen. Hvordan? Her er det bare kreativiteten som setter grenser. Hva med å legge til en QR kode på produktet du gir ut på neste messe, som for eksempel leder mottaker til din nettside? Du kan også bygge kampanjer i sosiale medier ved hjelp av produkter. Husk at mennesker er enkle, og et kult design kan føre til blest i sosiale medier. Det vil si at å investere i produktmedia kan gi merkevaren din stor rekkevidde og bygge merkevaren sterkere.

Husk å alltid ha en rød tråd i all markedsføring, og sørg for at det et et samspill mellom kanalene dine. Velg ditt konsept, design og budskap, og tenk det samme når du velger produktmedia. Det er også viktig å tenke på funksjonalitet, brukervennlighet og materialvalg for at produktet skal leve lengre og anses som mer miljøvennlig.

Produktmedia bygger både merkevare, synliggjør deg og bygger relasjoner, og knytter også markedskanalene dine sammen! Derfor anser vi produktmedia som alle kanalers bestevenn. Ønsker du en uforpliktende prat? Ta kontakt her.

VISSTE DU AT ...

Produktmedia som markedskanal, penn
IDÉ House of Brands profilprodukter

... 85% husker hvem de har mottatt et profilprodukt av etter 12 måneder?
Produktmedia gis personlig, og gjør at mottaker husker deg. Bygg relasjoner med produktmedia!

... produktmedia er konsumentenes foretrukne markedskanal uansett alder og kjønn?
Dette gir deg en unik mulighet for å nå din målgruppe. Sørg for å velge riktige produkter som kommuniserer ditt budskap!

... 68% beholder profileringsprodukter de blir tilbudt?
Kvalitetsprodukter med høy nytteverdi er verdsatt og gir god merkevareoppfatning hver gang produktet brukes. En god innvestering! 

... 46% har en mer positiv oppfatning av en merkevare hvis produktet de mottok er mer miljøvennlig?
Tenk miljø, både i valg av produkt, materiale og fraktmetode. Heng med i tiden!

... en caps med din firmalogo vil ha en visningsfrekvens på 3380?
Hvis du betaler 50 kroner for capsen  vil kontaktkostnaden være 0,01 kroner per visning - det er det få markedskanaler som kan konkurrere med! 

... 6 av 10 ønsker å få profilprodukter oftere?
Produktmedia er noe håndfast og nyttig som mottaker setter pris på og vil beholde. Den positive assosiasjonen til produktet kan øke positiviteten til merkevaren din!

... 55% legger merke til profilproduker daglig eller minst to ganger i uken?
Dette betyr at merkevaren din er synlig for eksisterende og potensielt nye relasjoner!

... produktmedia, sammen med annonser på internett har høyest kjøpsutløsende effekt av alle markedskanaler?
Produktmedia er en effektiv markedskanal, både alene og med andre kanaler!

...produktmedia er den markedskanalen som gjør at mottaker husker merkevaren din best?
Vi hjelper deg med rett produkt og budskap til din merkevare!

... nesten 1 av 4 melder at de har kjøpt et profilprodukt det siste året?

Kilde: ad impression study 2020/2023 og "the power of productmedia" 2023