IDÉ House of Brands henter nye krefter inn i ledelsen

Kjetil Amundsen, deleier og konsernsjef i kommunikasjonshuset 07 Media går inn i rollen som visekonsernsjef hos IDÉ House of Brands fra 1. april. Sammen med eier Lasse Lauritzen skal de lede IDÉ inn i en ny spennende tid. 

Publisert 18.02.2022 

35 år har gått siden Lasse Lauritzen var med på å etablere IDÉ House of Brands, som i dag har blitt Nordens største leverandør av produktmedia. Han han har siden oppstarten vært konsernsjef og øverste ansvarlig for det som i dag er en organisasjon bestående av 135 ansatte på 16 ulike kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island, med en omsetning i 2021 på 570 millioner.


«Etter 35 år i sirkusmanesjen har tiden kommet for å starte prosessen med å gi stafettpinnen videre og slippe nye krefter til, og derfor har jeg nå besluttet å trappe ned mitt operative ansvar i driften», forteller Lasse. «Det er derfor med stor glede jeg kan meddele at Kjetil Amundsen fom. 1. april i år vil tiltre rollen som visekonsernsjef hos oss i IDÉ House of Brands".


Kjetil har 15 års ledererfaring innen strategi, ledelse og forretningsutvikling i globale- og nasjonale organisasjoner. Han er utdannet Sivilmarkedsfører fra NMH og har en spesialisering i strategi og ledelse fra University of Texas at Austin McCombs School of Business. I 2001 begynte Kjetil sin karriere i Accenture og de neste 15 årene i stillinger med økende grad av ansvar innen salg, markedsføring og ledelse i Midelfart, Novartis, Ringnes, Johnson & Johnson og Print House. Kjetil har siden januar 2018 vært deleier og konsernsjef i kommunikasjonshuset 07 Media.


«I tiden fremover vil jeg jobbe tett sammen med Kjetil for å legge til rette for å sikre en best mulig overlevering og innføring i vårt firma og vår bransje. Vi har et fantastisk moment om dagen, i tillegg til spennende vekstplaner, så det er mer enn nok å ta tak i for Kjetil og resten av våre fantastiske ansatte», forteller Lasse.


«Jeg er enormt imponert over den jobben Lasse og hans familie har lagt ned i å skape det jeg vil karakterisere som en skikkelig suksesshistorie. Det er med stor ydmykhet jeg nå etter beste evne skal fylle sko som jeg anser å være svært store, men jeg gleder meg veldig til å bli en del av IDÉ-familien fra 1. april og ser frem til å kunne bidra til å utvikle IDÉ House of Brands videre i årene som kommer», forteller Kjetil.


Lasse Lauritzen vil fremover være arbeidende styreformann og bidra aktivt for videre utvikling av IDÉ House of Brands.

 

IDÉ House of Brands er Nordens ledende leverandør av produktmedia til bedriftsmarkedet. IDÉ House of Brands har 35 års erfaring med konseptutvikling, design, produksjon og logistikk av profileringsartikler og leverer totalkonsepter innenfor uniform/arbeidsbekledning, gaver/internstrategier/hms, kampanje og profileringsprodukter, massekonsepter, storformat, kontorrekvisita og trykksaker. www.ide.no

For ytterligere informasjon, kontakt:
Lasse Lauritzen, tlf. + 47 90 03 55 33, e-post: Lasse.Lauritzen@idegroup.no
Kjetil Amundsen, tlf. +47 95 80 45 48, e-post: kjetil@07.no

 

Kjetil Amundsen, tiltredende visekonsernsjef i IDÉ House of Brands