En vellykket messe

Hva skal til for at potensielle kunder og samarbeidspartnere stopper på din stand når du er ute på messer, og hvordan skille seg ut i mengden? Vi har både produktene og kompetansen for at du skal oppnå de beste resultatene på messen!


Det er mye å huske på når du skal på messe. Ikke bare skal du være synlig for dine potensielle kunder, men du skal også vise frem hvem du representerer på en best mulig måte. 

I jungelen av messeutstyr har vi kompetansen slik at du finner de produktene som passer deg og ditt budskap. Vi har noen av de beste partnerne på messe- og displayprodukter, slik at du alltid kan velge fra øverste hylle. I tillegg har vi alt nødvendig smittevernutstyr tilgjengelig slik at kundene og de ansatte føler seg ivaretatt på en trygg måte.

For en gjennomført look og tydelig profilering, har vi også et enormt utvalg tekstiler som passer perfekt som uniform på messen. Ønsker du for eksempel konfeksjonsklær i dine farger med din logo på? Vi skreddersyr dresser og blazere for deg. Eller hva med en sporty og profesjonel t-skjorte med ditt slagord på ryggen? Det er kun kreativiteten som setter stopper.

En god huskeliste

  1. Start planleggingen tidlig
    For å lykkes med din messedeltakelse er det viktig at du starter planleggingen tidlig. Hvor stor standplass trenger du, hvem deltar på messen, hvem av dine konkurrenter kommer til å være der, hva trenger du av messeutstyr og displayprodukter?

  2. Sett deg klare mål
    Hva ønsker du å oppnå ved å være tilstede på messen? Uansett om det er å få nye kunder til bedriften eller skape blest om et nytt produkt, så er det viktig med klare og konkrete mål for best resultat. 

  3. Bestem deg for standens utførelses
    Hvordan skal standen sin se ut og hvor mange kvadratmeter har du til rådighet. Design, størrelse og utforming kan enkelt tilpasses konkrete mål. Det er også viktig at standens utførelse gjenspeiler din bedrifts profil, både med tanke på fargevalg og tekst.

  4. Giveaways
    Å gi vekk en giveaway eller flere giveaways gjør at dine besøkende går derfra med et godt inntrykk. Faktisk så husker hele 88 % hvem som ga dem et profilprodukt etter 12 måneder. Og hvis ikke det var nok til å få deg til å velge et profilprodukt som en overraskelse til potensielle kunder, så er det også verdt å nevne at rundt 40 % av giveaways fører til økte businessmuligheter. Se hele vårt store sortiment her.

  5. Markedsfør deg selv i forkant
    Fortell dine kunder og samarbeidspartnere hvor de kan finne deg. Hvorfor skal de komme innom din stand i et hav av andre utstillere? Hva gjør din stand unik, hva du kan tilby besøkende? Bruk nyhetsbrev, sosiale medier og web til din fordel. Skal du tilby rabatt til alle som besøker deg, har du et helt nytt produkt ingen andre har sett før eller en flott giveaway

  6. Forberedelse
    Å være forberedt gir trygget som igjen fører til tillitt. Hvem skal representere firmaet på messen? Bruk tid sammen og øv på presentasjonsteknikker. Vær sikker på at dere kan svare på de viktige spørsmålene.  

  7. Oppfølging
    Følg opp alle du har snakket med på messen. Har du skrevet ned hvem du har pratet med og hva dere har pratet om under messen, gjør dette jobben med å følge opp lettere. Vær aktiv og imøtekommende, vis at du husker hvem de er, hva de var interessert i og gi de et konkret tilbud.

Vi ønsker dere lykke til på messen, og bistår med glede med hele prosessen for å sikre at du får et suksessfult besøk på årets messer.
Ta gjerne kontakt med oss per epost via knappen under, eller ring på +47 64 90 51 60


Topp 5 messeprodukter