Synlig med banner, rollups og giveaways

Skal bedriften klare å skille seg ut på en messe eller et arrangement, er det avgjørende med riktige messeprodukter. 

Aldri har det vært viktigere å tydeliggjøre hvem du er og hvordan du best skaper merverdi for kundene dine. Klarer du å formidle dette med relevant og spisset kommunikasjon, blir du både synlig for kundene, samtidig som bedriften bygger egen merkevare. 

Skal du delta på en messe eller et arrangement, er det spesielt viktig å jobbe for best mulig synlighet. Sørg for å være synlig med et tydelig budskap i alt som kommuniseres. Enten det er i rollups, bannere eller ulike merch eller giveaways. 

Produktene og profileringsartiklene som brukes til messer og arrangementer er også effektfulle virkemidler å bruke ved for eksempel kick off på kontoret, på firmatur eller andre eventer med de ansatte. Produktene bygger stolthet og er med på å skape en fellesskapsfølelse. 

10 TIPS TIL EN VELLYKKET MESSE

Oppmerksomhetsraten til mennesker har sunket fra 12 til 8 sekunder siden 2015. Oppmerksomhetsraten til en gullfisk er 8 sekunder.

Det er ikke så rart at det kan føles vanskelig å få kundene til å stoppe nettopp hos deg når du står på messe.

KRISTIN SJEKKER OM HUN HAR MOCK UP - HAR SPURT EXPAND OM 3D SKISSER

  1. Start planleggingen tidlig
    For å lykkes med din messedeltakelse er det viktig at du starter planleggingen tidlig. Hvor stor standplass trenger du, hvem deltar på messen, hvem av dine konkurrenter kommer til å være der, hva trenger du av messeutstyr og displayprodukter?

  2. Sett deg klare mål
    Hva ønsker du å oppnå ved å være tilstede på messen? Uansett om det er å få nye kunder til bedriften eller skape blest om et nytt produkt, så er det viktig med klare og konkrete mål for best resultat. 

  3. Bestem deg for standens utførelses
    Hvordan skal standen sin se ut og hvor mange kvadratmeter har du til rådighet. Design, størrelse og utforming kan enkelt tilpasses konkrete mål. Det er også viktig at standens utførelse gjenspeiler din bedrifts profil, både med tanke på fargevalg og tekst.

  4. Giveaways
    Å gi vekk en giveaway eller flere giveaways gjør at dine besøkende går derfra med et godt inntrykk. Faktisk så husker hele 88 % hvem som ga dem et profilprodukt etter 12 måneder. Og hvis ikke det var nok til å få deg til å velge et profilprodukt som en overraskelse til potensielle kunder, så er det også verdt å nevne at rundt 40 % av giveaways fører til økte businessmuligheter. Se hele vårt store sortiment her.

  5. Markedsfør deg selv i forkant
    Fortell dine kunder og samarbeidspartnere hvor de kan finne deg. Hvorfor skal de komme innom din stand i et hav av andre utstillere? Hva gjør din stand unik, hva du kan tilby besøkende? Bruk nyhetsbrev, sosiale medier og web til din fordel. Skal du tilby rabatt til alle som besøker deg, har du et helt nytt produkt ingen andre har sett før eller en flott giveaway

  6. Forberedelse
    Å være forberedt gir trygget som igjen fører til tillitt. Hvem skal representere firmaet på messen? Bruk tid sammen og øv på presentasjonsteknikker. Vær sikker på at dere kan svare på de viktige spørsmålene.  

  7. Oppfølging
    Følg opp alle du har snakket med på messen. Har du skrevet ned hvem du har pratet med og hva dere har pratet om under messen, gjør dette jobben med å følge opp lettere. Vær aktiv og imøtekommende, vis at du husker hvem de er, hva de var interessert i og gi de et konkret tilbud.

UTENDØRSREKLAME - VÆR SYNLIG

Utendørsreklame gir god synlighet til viser tilstedeværelse i markedet. Banner, flagg, parasoller, søplekasser, plakater er alle eksempler på reklameflater som ikke oppfattes som bråk i bybildet, men som hele tiden minner potensielle kunder om din merkevare.  

 

HVA BØR JEG TENKE PÅ NÅR JEG SETTER OPP DESIGN

1. Logo

Plasser logo øverst slik at den kommer tydelig frem

2. Budskap 

Du har noen sekunder på å få oppmerksomheten til kunden. Et tydelig budskap med en enkel call to action forteller raskt kunden hva du ønsker å oppnå. 

3. "Keep it simple"

Bruk få bilder og lite tekst. Fonten bør være enkel å lese og font størrelsen stor nok.

4. Tenk gjennbrukbart!

Lager du en hel messestand design elementene slik at de også kan stå hver for seg. På denne måten blir bruksverdien høyere. Allt vårt messeutstyr kommer med utskiftbare duker slik at du kan gjenbrukt systemet, men endre til annet budskap. 

 

 

KICK OFF - EN ARENA FOR INTERNMARKEDSFØRING

Ett Kick-off markerer starten på noe nytt. Uansett om det gjelder en endring i organisasjonen, et nytt år eller motivasjon for de ansatte, vil et kick-off være perfekt for å motivere og inspirere.

Kick-off er ikke bare en utmerket mulighet til å kommunisere bedriftens identitet ovenfor de ansatte, men også for å gi de en "boost". IDÉ House of Brands leverer det du trenger for å arrangere en vellykket kick-off med den "røde tråden". Klær, bannere, beachflag, ballonger og servietter, trykksaker og handlenett, alt designet etter deres profil.

Vi har utvalget og sammen kommer vi frem til den beste løsningen for dere. Ingen utfordring er for stor eller IDÉ for vanskelig!

DIN HUSKELISTE TIL KICK OFF

Før du starter planlegging og gjennomføring, er det lurt å tenke på følgende:

  1. Klær
    Like klær gir økt samhørighetsfølelse og bygger opp under selskapets identitet. Det finnes mange muligheter og du kommer langt med enkle løsninger som nøkkelbånd eller hettegenser/t-skjorte. Du kan sette sammen en hel kolleksjon av klær, plagg som senere kan brukes i arbeidshverdagen.
     
  2. Profilering
    Beachflagg, messe/pressevegger, bannere og andre expomateriell vil få frem selskapets profil og budskap på en god og tydelig måte.
     
  3. Skrivesaker
    Husk den faglige biten. Det er lurt å ha en notatbok, penn og annet passende skrivemateriell. Dette kan enkelt profileres med bedriftens logo og annet budskap.
     
  4. Giveaways
    Hvorfor ikke gi de ansatte profilerte smågaver? En drikkeflaske med det perfekte budskap, sukkertøy/energibar og andre relevante giveaways. Dette er produkter mange bedrifter bruker uansett og som vil få en enda bedre effekt ved å lages i bedriftens eget design.

"PIMP YOUR OFFICE" - KONTORET SOM ARENA FOR INTERNMARKEDSFØRING

Jobb og privatliv flyter med og mer inn i hverandre.  Vi jobber hjemme og vi er sosiale på jobben. Gjør arbeidsplassen til et sted de ansatte ønsker å være. En sosial arena hvor de kan diskutere fag og hente en god dose motivasjon. Merkevarebygging internt er like viktig som mot kunder. 

KRISTIN SETTER OPP IDÉ KONTOR

KAMPANJEPRODUKTER

Er dere mye på messe og har behov for produkter som enkelt kan settes opp og tas ned i løpet av minutter? Kanskje også rebrandes med nye duker når dere skal snakket om et nytt budskap.  Vår kolleksjon med kampanje produkter er perfekt for din "pop-up" stand, enkle produkter å ta med seg på tur og enkelt i bruk.