8 tips til neste års markedsplan

Din guide til produktmedia

Vær forberedt til alle anledninger

Produktmedia som en enkeltstående markedskanal har mange fordeler, 88% husker hvem avsenderen av et profilprodukt er etter 12 mnd og hele 60% bruker et profilprodukt hver uke eller oftere. Produktmedia styrker din kommunikasjonsstrategi og løfter dine andre markedskanaler i tillegg til å forlenge ditt budskap. 
startkit startkit

8 tips til neste års markedsplan

Vi har satt opp en sjekkliste til deg over hvor Produktmedia kan brukes gjennom året. Dette for å hjelpe deg litt på vei.
  • Nytt år, nye muligheter – få en god start på året ved å forberede deg til januar allerede nå
  • Påske – send de ansatte på ferie med litt å kose seg med
    • Påskeegg til ansatte og partnere.
    • Kanskje en påskeoppmerksomhet til kundene? Her er det flere muligheter, overøs kundene med et stort påskeegg i resepsjonen
    • Fyll på med litt søtsaker til de som er innom kontoret
  • Ta vare på de ansatte i hverdagen
    • Begeistre og motivere med premiering for måloppnåelse
    • Oppmuntre de ansatte til å ta pauser – pauserom eller spillrom
    • Oppmuntre og legge forholdene til rette for trim, trening og bedriftsidrett - lag egen treningskolleksjon med eget design med tilhørende digital treningskonkurranse.
  • Engasjer deg
    • Er du eller ønsker du å være en synlig aktør lokalt eller nasjonalt? Gaver og giveaways blir alltid satt pris på og enkelte produkter gir svært god synlighet
    • 17. mai – vis engasjement ved å bidra med premier til 17. mai lekene på den lokale skolen.
    • Sørg for at du har fine, hele flagg i flaggstengene
    • Skilt og annen bedriftsprofilering utendørs bør alltid være godt synlig, intakt og oppdtert
  • Jubileer og anledninger er det i alle bedrifter, vis at dere setter pris på de store dagene i de ansattes liv. Vi forenkler prosessen for deg og tilbyr spesialtilpassede gaveprogram
    • Bursdager/runde tall
    • Ansatte som gifter seg
    • Familieforøkelse
    • Tjenestetid
    • Gaver til foredragsholdere/besøkende
  • Sommer – Endelig! Send de ansatte på sommerlading med en god følelse.
    • Vis de ansatte at de fortjener et avbrekk. Gi en morsommere sommergave, slipp deg løs, profilbransjen kan tilby de underligste produkter!
    • VI håper at vi i 2021 kan ha sommeravslutning på kontoret. Kanskje med Hawaii-tema, evt. noe litt roligere? Uansett, helheten kan vi hjelpe deg med.
  • Vær i forkant, planlegg høsten før ferien
    • Roll up, messevegg, messedisk, giveaways. Har du alt på plass?
    • Produktopplæring – interne samlinger hvor dere bygger de ansatte opp.
    • Synlighetsprodukter, reflekser, den store refleksdagen
    • Skolestart – en god anledning for næringslivet til å være representert og synlig ved høyskoler og blant studenter
  • Julen kommer i 2021 som ellers, ganske fort på oss– vær tidlig ute, få unike gaver til gode priser
    • En julegave er så mye mer enn en gave, vis den ansatte at du setter pris på jobben de gjør.
    • Kundene fortjener en oppmerksomhet i disse dager, uten de er det vanskelig å overleve.
    • Om dere har julebord, julelunsj eller en mindre markering av året som har gått så er det en påskjønnelse de ansatte setter stor pris på. Hva med å gjøre det ekstra spesielt i år, inviter julenissen med sekken full av gaver?
    • En hyggelig adventstid – mange bransjer har en travel adventstid og kan bruke julekalender med uttrekning av gaver til de ansatte som en motivasjonstimulator