8 tips for et godt (planlagt) nytt år

Din guide til produktmedia

Forbered deg på neste års aktiviteter nå

2019 er ikke langt unna og planer legges i disse dager for hvordan man best skal nå kundene sine i det nye året. Produktmedia som en enkeltstående markedskanal har mange fordeler, 88% husker hvem avsenderen av et profilprodukt er etter 12 mnd og hele 60% bruker et profilprodukt hver uke eller oftere. Produktmedia styrker din kommunikasjonsstrategi og løfter dine andre markedskanaler i tillegg til å forlenge ditt budskap.
startkit startkit

8 tips til et godt (planlagt) nytt år


Vi har satt opp en sjekkliste til deg over hvor Produktmedia kan brukes gjennom året. Dette for å hjelpe deg litt på vei inn i det nye året slik at du ikke glemmer noe.
  • 1. Nytt år, nye muligheter – få en god start på året ved å forberede deg til januar allerede nå
  • 2. Påske – send de ansatte på ferie med litt å kose seg med
    • Påskeegg til ansatte
    • Kanskje en påskeoppmerksomhet til kundene?  Her er det flere muligheter, overøs kundene med et STORT påskeegg i resepsjonen
    • Fyll på med litt søtsaker til kontoret og til bruk på arrangementer
  • 3. Ta vare på de ansatte i hverdagen
    • Begeistre og motivere med premiering for måloppnåelse
    • Oppmuntre de ansatte til å ta pauser – pauserom eller spillrom
    • Oppmuntre og legge forholdene til rette for trim, trening og bedriftsidrett - lag egen treningskolleksjon med eget design.
  • 4. Engasjer deg
    • Er du eller ønsker du å være en synlig aktør lokalt eller nasjonalt? Gaver og giveaways blir alltid satt pris på og enkelte produkter gir svært og god synlighet
    • 17. mai – vis engasjement ved å bidra med premier til 17. mai lekene på den lokale skolen.
    • Sørg for at du har fine, hele flagg i flaggstengene
    • Skilt og annen bedriftsprofilering utendørs bør alltid være godt synlig, intakt og oppdtert
  • 5. Jubileer og anledninger er det i alle bedrifter, vis at dere setter pris på de store dagene i de ansattes liv. Vi forenkler prosessen for deg og tilbyr spesialtilpassede gaveprogram
    • Bursdager/runde tall
    • Ansatte som gifter seg
    • Familieforøkelse
    • Tjenestetid
    • Gaver til foredragsholdere/besøkende
  • 6. Sommer – Endelig! Send de ansatte på sommerlading med en god følelse.
    • Vis de ansatte at de fortjener et avbrekk. Gi en morsommere sommergave, slipp deg løs, profilbransjen kan tilby de underligste produkter!
    • Skal dere ha sommeravslutning på kontoret. Kanskje med Hawaii-tema, evt. noe litt roligere? Uansett, helheten kan vi hjelpe deg med.
  • 7. Vær i forkant, planlegg høsten før ferien
    • Messer – Roll up, messevegg, messedisk, giveaways. Har du alt på plass?
    • Produktopplæring – interne samlinger hvor dere bygger de ansatte opp.
    • Synlighetsprodukter, reflekser, den store refleksdagen
    • Skolestart – en god anledning for næringslivet til å være representert og synlig ved høyskoler og blant studenter
  • 8. Julen kommer i 2019 som alle tidligere år – vær tidlig ute, få unike gaver til gode priser
    • En julegave er så mye mer enn en gave, vis den ansatte at du setter pris på jobben de gjør.
    • Kundene fortjener en oppmerksomhet i disse dager, uten de er det vanskelig å overleve.
    • Om dere har julebord, julelunsj eller en mindre markering av året som har gått så er det en påskjønnelse de ansatte setter stor pris på. Hva med å gjøre det ekstra spesielt i år, inviter julenissen med sekken full av gaver?
    • En hyggelig adventstid – mange bransjer har en travel adventstid og kan bruke julekalender med uttrekning av gaver til de ansatte som en motivasjonstimulator