Velkommen til IDÉ House of Brands

  • Gå til vår norskpråklige nettside
  • Gå till vår svenska språkiga webbplats
  • Besøg vores danske hjemmeside
  • Mene Suomen sivuilla
  • English information

logo-payoff

Historie

1987
Morten Pedersen og Lasse Lauritzen etablerer IDÉ House of Brands. Omsetning første år på 3,9 millioner og et overskudd på hele 307,-.


1988
Omsetningen dobles ender på 8,0 millioner med et overskudd på 250 000,-


1989-1993
Eventyret fortsetter, både omsetning og antall ansatte øker.
Omsetning i 1993 ble 26,5 millioner og antall ansatte var 11.


1994
Det store OL-året i Norge. IDÉ har store leveranser med ryggsekker, capser, pins og tekstiler til næringslivet som feirer gulldager i Lillehammer. Omsetning dette året på 29,8 millioner.


1995
IDÉ passerer 30 millioner i omsetning og er med sine 11 ansatte en stor aktør i profilmarkedet i Norge.


1996-1999
Konsolideringsår hvor omsetningen stiger opp til 38,8 millioner. Egenkapitalen øker jevnt og trutt. Antall ansatte stiger også til 16 ansatte og ledelsen ser seg om etter egnet tomt for å utvikle konseptet.


2000
"Milleniumsåret" og IDE passerer 43 millioner i omsetning. IDÉ kjøper opp Organisasjonsprofil og M. Klebs & co.


2001
IDÉ flytter inn i eget bygg januar og IDÉ-huset er en realitet. Med eget trykkeri og en stab på over 30 ansatte. Det opprettes avdelingskontor i Stavanger og Trondheim. Omsetningen stiger til utrolige 80 millioner.


2002
Høsten dette året opprettes det avdelingskontor også i Bergen. Omsetningen blir 82 millioner dette året.


2003
Den 16. Desember, kl 9.45 passeres IDÉ 100 millioner i omsetning. Innen utgangen av året stanser denne på totalt 104 millioner, 20% over budsjett. Dette med samme besetning som året før som nå er på ca 40 personer. Bransjen generelt rapporter om et litt tungt år.


2004
Januar starter med firmaets største enkeltordre noen gang: 3 330 000,- Nytt avdelingskontor opprettes på Lillehammer. Stavangeravdelingen får Norges flotteste showrom. I november setter vi igjen omsetningsrekord. Vi selger mer vin og julemat enn noen sinne. Nyttår skytes inn av en stab på 45 personer med en omsetning på 114 millioner.

 

2005
Året ble "Best Ever" igjen, og omsetningen stoppet på 128 mill. Fantastisk bra! Vår Osloavdeling flyttet til 8. etasje i GlasMagasinet med brask og bram den 1. mai. Lokalene er utrolig bra og kundene har vært kjempefornøyde med våre 800 m² utstillingslokaler. Store nye anbud er vunnet og året har gitt oss ny ballast, så vi gleder oss inn i 2006.


 



2006
Nytt av året er avdelingskontor i Tønsberg og datterselskap i Stockholm. Navnet endres til IDÉ House of Brands.Teller nå 65 ansatte og vi setter igjen ny omsetningsrekord med snaue 200 millioner.


2007
Året startet med en flott januar måned og etablering i Danmark. Vi åpnet nye avdelinger i Gøteborg og i Malmø.


2008
Vi flyttet inn i nytt showroom i Stockholm i januar. I mars var IDÉ med å sponse Birkebeinerrennet.
1. august åpnet vi nytt kontor i Kolding, Danmark.


2009
Året startet med nytt datterselskap i Helsinki, Finland. Her jobber to erfarne firmaprofilerere, som siden er blitt 5 stykker. Året 2009 ble et "vanskelig" år, men vi har klart å holde fokus og vunnet mange nye, store anbud. Omsetningen ble igjen "best ever" og grupepn passerte 260 millioner NOK.


2010
Året ble igjen " best ever" med en omsetning i Norge på drøyt 225 mill NOK. Sverige SEK 40', Finland EURO 8' og Danmark DK 12 mill. Totalt nærmer IDÉ-group seg 300 mill. grensen. Antall ansatte er ca 95 personer, fantastisk bra alle sammen! En del organisatoriske forandringer er gjort og vi gleder oss stort til å starte på et nytt og spennende år.


2011
Året 2011 ender med enda en "Best ever". I desember ligger vi ann til å toppe det hele med drøyt 280 millioner i Norge. I Sverige nærmer det seg 50 mill, i Finland og Danmark 20 mill. hver. Totalt vil da IDÉ Gruppen klare utrolige 360 millioner NOK og er med det Europas største privateide profilhus. Vi gratulerer hele IDÉ gjengen og går inn i et 2012 hvor vi skal feire 25 år i bransjen. Vi gleder oss!


2012
Vi gjør det igjen, og 2012 blir igjen et "best ever". Vi begynner året med åpning av 7.etg på Glasmagasinet i Oslo. Vi har dermed utvidet Oslo kontoret til 1600m2 og vi har nå bransjens flotteste showroom fordelt på 2 etasjer. Vi feirer vårt 25 års jubileum sammen med våre kunder på Rockefeller i Oslo og DDE sørget for at kvelden ble et minne for livet. Vi ekspanderer vårt kontor i Bergen og Sandefjord samt åpner nytt showroom i Ålesund.

 

2013
Vi flytter vårt sentrallager til Langhus, hvor over 60 av våre avtalekunder sine varer lagres.
Vi lanserer ny hjemmeside med en voksende og omfattende produktdatabase.

 

2014
Vi åpner nye kontor i Esbjerg - Danmark og Tampere - Finland. IDÉ gruppen bytter til nytt moderne ERP system i alle land.


2015
IDÉ House of Brands kjøper opp det finske selskapet Wulff Liikelahjat Oy og deres 15 ansatte.
Får da kontor i de finske byene Lahti, Oulu, Kuopia og Åland. Totalt er IDÉ-konsernet nå 140 ansatte.


2016
Etter ett par år med nedbemanning i oljebransjen som rammet våre avdelinger i Stavanger og Bergen ble 2016 ett år etter budsjett med solide resultater i Norge. Danmark leverer også etter budsjett og endelig ble det positive tall i Finland etter kostbare kjøp i 2015. Vi endte opp med en omsetningen på over 50 millioner på våre finske avdelinger. I Sverige har hatt ett år med en del endringer i organisasjonen og kommer nå i havn med dette løpet av våren 2017. Endelig er vårt nye ERP system integrert i alle land så fra 2017 har vi igjen et felles system noe som vil effektuere hverdagen vår, vi gleder oss til nye utfordringer i 2017.